Telia är föreningens leverantör av bredband, TV och telefoni.
Logga in på Telia för översikt av abonnemangen: https://www.telia.se/privat/mitt-telia/abonnemang
Support, kontakta Telia kundtjänst.
Information om aktuella eller planerade driftstörningar, Telia driftinformation.
Bredband 100/100 megabit via fiber
Support, se: https://www.telia.se/privat/support/fast-bredband
TV från Telia
Sveriges populäraste kanaler med underhållning för hela familjen, filmbutik samt norska kanaler ingår som standard genom TV-paketen; Lagom med kollektivavtal, Filmbutiken och Norge.
SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, TV4 HD, Kanal 5 HD, TV6 HD, Sjuan HD, TV8 HD, Kanal 9 HD, TV10 HD, Kanal 11 HD, TV12 HD, Eurosport 1 HD, Kunskapskanalen, TV4 Fakta, Eurosport 2 HD, SF-kanalen, TV4 Guld, TLC HD, Discovery HD, Godare HD, Axess TV HD, Sportkanalen HD, TV4 Film, SVT Barn/SVT24 HD, Nickelodeon Ukraine PlutoTV, Discovery ID HD, NRK1 HD, NRK2 HD, TV2 Norge HD, Telia Nöje.
Logga in på Mitt Telia för att ta del av eller ändra ditt TV-paket.
Det finns en uppsjö av TV-paket som du kan uppgradera kanalutbudet med, även paket med kanaler från många andra länder. Filmtjänsten HBO går också att lägga till.
Telia Play
De kanaler du har genom TV från Telia ingår även i streamingtjänsten Telia Play. Ett fåtal kanaler är undantagna pga rättighetsskäl.
Bredbandstelefoni
Alla lägenheter har ett eget telefonnummer, 0647-XXX XX.
Support och driftinformation, se: https://www.telia.se/privat/support/bredbandstelefoni
Vid försäljning av bostadsrätt
Efter att du sålt din bostadsrätt är det viktigt att du avregistrerar dig från Telias kollektiva tjänster som du haft via föreningen.
Avregistrera dig genom att ringa 020-20 20 70, knappval 2.
Observera att utrustningen från Telia tillhör lägenheten och ska lämnas kvar!
Vid tillträde till bostadsrätt
Förutsatt att tidigare avregistrerat sina tjänster behöver du som ny ägare aktivera föreningens kollektiva tjänster innan du kan använda dem. Det gör du enklast via denna länk: https://www.telia.se/kollektiva-tjanster/aktivera
Är du inte svensk medborgare och ej har tillgång till svenskt BankID behöver du aktivera tjänster via detta webbformulär: https://www.telia.se/privat/kontakt/aktivera-tjanster
Föredrar du hellre att prata med någon ringer du istället 020-20 20 70, knappval 1.